Τρίτη, 2 Ιουλίου 2013

Αραβική Τέχνη



Η αρχική εμφάνιση της σημερινής αραβικής αποκρυφολογίας είναι κάπως θολό, σίγουρα όμως τα πρώτα χειρόγραφα εμφανίστηκαν γύρω στο 550μΧ και ολοκληρώθηκαν περίπου από το 900 ως το 1400μΧ. Στις ίδιες περιόδους κατατάσσονται και τα χειρόγραφα της φιλοσοφίας, ιστορίας, αστρονομίας κλπ.
Οι πρώτες γραφές ήταν μεταφράσεις και πρακτικές από αρχαία Ελληνικά κείμενα. Είναι απόλυτα βεβαιωμένο πως οι αρχαίοι Έλληνες γνώριζαν πολύ καλά την Υψηλή Τέχνη, αρχής γενομένης από αυτά που δίδαξε ο Ορφέας. Υπάρχουν πάμπολλες και ποικίλες αναφορές είτε σε στήλες, είτε σε παπύρους, είτε σε χειρόγραφα. Άλλωστε οι υμνολογίες και μαγικά ονόματα, συμπεριλαμβανομένων και αυτών των βοών, δηλώνουν πως οι αρχαίοι πρόγονοί μας, κατείχαν και ασκούσαν την τέχνη της μαγείας.
Ο θεϊκός Πυθαγόρας, ο Διδάσκαλος και Μυσταγωγός, όριζε τον Θεό σαν Αλήθεια Ζώσα που τυλίγεται σε Φως. Στην αραβική μαγεία, ο Φως είναι μια πρωταρχική, μυστικιστική και μαγική έννοια. Είναι γνωστή η έκφραση «Αλλάχου νούρι, φάουκ κούλι νούρ», «Το Φως του Θεού είναι πάνω από κάθε φως». Ο Πυθαγόρας έλεγε επίσης πως ο Λόγος ήταν αριθμός που εκδηλώνεται μέσα από τις μορφές. Στην αραβική αποκρυφολογία, δομούνται φυλακτά και τελετές που βασίζονται στην αριθμητική δομή των γραμμάτων και των λέξεων.
Η τριαδική Ουσία του Πυθαγόρα βρίσκει πλήρη εφαρμογή και συνήθως περιγράφεται μέσα από την έννοια Αγάπη. Έτσι, διαχωρίζεται η Αγάπη σε τρία επίπεδα. Το πρώτο είναι αυτό το εξωτερικό (χόμπ - حب)   και είναι αυτό που εκφράζεται, που φαίνεται. Σε αυτό οφείλεται σύμφωνα με το Σουφισμό το φως της καρδιάς και η δύναμη της ανθρώπινης δημιουργίας. Το δεύτερο είναι η ίδια η καρδιά (κάλμπ - قلب) που εδρεύει στις συγκινήσεις των ανθρώπων και δημιουργεί τις ιδέες και την πραγματοποίησή τους. Εδώ εδρεύει η αγάπη και ο σεβασμός για τη ζωή. Το τρίτο και πιο βαθύ, είναι ο (άσικ - عشق) έρωτας, η άδολη πράξη, η ουράνια Αφροδίτη. Είναι το Φως που δίνει τα αγαθά της Αναζήτησης στον άνθρωπο. Από αυτό το επίπεδο βλέπομε την Ουράνια Βασιλεία και αποδεχόμαστε την Αλήθεια και την Αρμονία.
Θα μπορούσαμε να ορίσομε πως τα τρία επίπεδα είναι η Ψυχή, το Πνεύμα και ο Πόθος.
Και όπως ακριβώς ορίζεται στην Ελληνική Σοφία, αυτά τα επίπεδα καθορίζουν την επιθυμία της Ομιλίας.



Τα τέσσερα στοιχεία, υιοθετημένα από τις διδασκαλίες των Ορφικών, του Πλάτωνα,  του Αριστοτέλη, του Πρόκλου, των Νεοπλατωνικών και άλλων, δεσπόζουν των τυπικών. Υπάρχει ένα πολύ αρχαίο χειρόγραφο με τον τίτλο «Όαση πεμπτουσίας», γραμμένο περίπου το 1259μΧ. Αυτό είναι μετάφραση μιας πανάρχαιας πραγματείας του Πλάτωνα (αραβικά Αφλατών). Εκεί πληροφορούμαστε πως το στοιχείο της Φωτιάς ωφελεί στις εργασίες αγάπης, καλής τύχης ή αιτήματος σε Βασιλιά. Λέγει ο σοφός Αφλατών, πως η Γνώση υποστηρίζεται από τον Θεό και πως αυτή εκφράζεται μέσα μας δια του πνεύματος που έρχεται από Αυτόν. Για το στοιχείο της Γης, λέει πως τιμά τα μυστικά του Θεού και το Φως του Θεού. Χαρακτηρίζεται ως μεγαλοπρεπές στοιχείο για την τροφοδοσία και υπάρχουν σε αυτό πολυάριθμοι φωτισμένοι και πανίσχυροι Άγγελοι. Όσο για το στοιχείο του Αέρα, το θεωρεί χρήσιμο για θαλάσσια ταξίδια, για τις προσβολές ή επιρροές των ανθρώπων και τα φάρμακα της γης. Αναφορικά στο στοιχείο το Νερού, μας πληροφορεί πως είναι τυχερό.






Ακριβώς όπως η Αρχαία Γνώση, ορίζει πως η διαίρεση του κόσμου, είναι τα εξάμηνα, οι μήνες, οι μέρες, οι ώρες, τα λεπτά και τα δεύτερά τους. Αυτά εσωκλείονται στο ζωδιακό που έχει τους πλανήτες του. Και αυτοί με τη σειρά τους έχουν τους ανέμους, τα μπαχούρ, τους κατοίκους και ότι αφορά αυτούς. Όλα τούτα εποπτεύονται από έναν Κυβερνήτη που αυτός είναι εντός της αλφαβήτου. Έτσι προέκυψε στην εξέλιξη της αραβικής αποκρυφολογίας, η εφαρμογή των 28 γραμμάτων, στο χρόνο, στο χώρο, στα μαγικά αλφάβητα.



Ορίζεται πως η υποστήριξη του Θεού διέρχεται διαμέσου του ζωδιακού, στον οποίο κατοικεί η Σελήνη με 28 σπίτια και 28 γράμματα. Κάθε γράμμα πολεύει σε ένα σπίτι, μαζί με έναν  Βασιλέα Άγγελο από τους Αγγέλους των Πνευμάτων των διπλά εντίμων, για να υπηρετήσει το Θρόνο και από την εξουσία του να ζητήσει από το Θεό να συντρίψει τη μεγάλη Νύχτα για να ανατείλει η Ημέρα για τον κάθε αναζητητή. Όλο τούτο μας παραπέμπει στον Ιερό Σεληνιακό μήνα των Ελλήνων, όπου στην κάθε ημέρα υπήρχε μια εορτή. Παρατηρούμε, πως την 11η ημέρα της Σελήνης συνιστούσαν οι πιστοί να εργάζονται για θνητές εργασίες, δηλαδή για υλικά αγαθά. Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και στην αραβική χρήση της ημέρας αυτής. Ο Σταθμός ή Μονή της Σελήνης ξεκινά πάνω στην Ζώνη και είναι απόλυτα ωφέλιμη για οικονομικές αναπτύξεις.
Και γνωρίζομε πολύ καλά, πως τα γεωμετρικά σχήματα, η εβδομάδα και τα γράμματα έχουν μια καθορισμένη κυριαρχία ενός Θεού ή μιάς Θεάς. Όπως για παράδειγμα, τα επτά φωνήεντα της αλφάβητου συνδέονται με τους επτά πλανήτες σύμφωνα, το «α» με τη Σελήνη, το «ε» με τον Ερμή, το «η» με την Αφροδίτη, το «ι» με τον Ήλιο, το «ο» με τον Άρη, το «υ» με το Δία και το «ω» με τον Κρόνο. Υπάρχουν τα λεγόμενα «επτά γράμματα του Σολομώντα» ή τα «σύμβολα των Πλειάδων», πολύ κοινά στην χρήση τους στην αραβική μαγεία, τα οποία συνδέονται με τα πιο πάνω γράμματα.



Τα επτά φωνήεντα συμβολίζουν τους επτά Ουρανούς των πλανητών, των οποίων η αρμονία κρατά σε ισορροπία και ύπαρξη τον Κόσμο.
Και δεν είναι μόνο μέχρι τούτου του σημείου η επιρροή της Αρχαίας Ελληνικής Γνώσης στη εξέλιξη της αραβικής αποκρυφολογίας. Για να είμαι όμως συνεπής με τον όρο «Αραβική αποκρυφολογία», θα πρέπει να πω πως τα αρχικά κείμενα καταγραφής της Τέχνης ήταν στην περσική και ινδική γλώσσα. Γιατί, όπως μας πληροφορεί ο σοφός  Γκαζαλί, φημισμένος αστρονόμος της εποχής του, οι Άραβες ήταν αναλφάβητοι και δεν γνώριζαν ούτε τους αστέρες να ξεχωρίσουν. Με την πάροδο των αιώνων, η ανάπτυξη της Γνώσης πήρε την επωνυμία «Αραβική», ενώ ουσιαστικά είναι ελληνοπερσοϊνδική. Ας μην ξεχνάμε, πως στην πορεία του Μέγιστου Έλληνα Αλέξανδρου (Δου- Αλκαρνέιν – Κύριος των δύο κεράτων, δηλαδή της μύησης), η Γνώση διδάχθηκε στους εκεί λαούς. Σήμερα υπάρχουν φυλές που ασκούν ακόμα την ιατρική του Ασκληπιού, φτιάχνουν φυλακτά βασισμένα στα μαγικά τετράγωνα που Πυθαγόρα και καλούν τα πνεύματα με ελληνικές επικλήσεις.
Επανερχόμενη στη επίδραση του Ελληνικού πνεύματος, θα πρέπει να τονίσω πως η φιλοσοφία του Αριστοτέλη καθόρισε πλατιά τις διδαχές του σουφισμού και ο Σοφός Γκαζαλί λέγει πως ο όρος προέρχεται από την ελληνική λέξη «Σοφία». Άλλωστε, είναι γνωστό σε όλους τους ερευνητές της αραβικής μαγείας, η κατάληξη Αϊήλ (αυτή που δίνεται στις αγγελικές οντότητες), είναι δοσμένη από τους Έλληνες. Σοβαροί και καθόλου αμφισβητούμενοι σούφι και λόγιοι, ομολογούν πως δεν ξέρουν την αιτία που μπαίνει αυτή η κατάληξη και πως έτσι την πήραν από τους Έλληνες.
Στην μετέπειτα πορεία, όταν η θρησκεία του Ισλάμ εδραιώθηκε βαθιά, εισήλθαν και εβραϊκά στοιχεία μαγείας. Τούτο έγινε πολύ αργότερα, περίπου στα 1400μΧ. Έτσι, συναντάμε κείμενα με την κλασική έκφραση, «Άχια, Σαράχια Αντονάι Ασμπαούτ Αλ Σαντάι», παρμένα από την Ταορά των εβραίων.
Για παράδειγμα, ο Ίμπν Αραμπί έκανε μια συσχέτιση των επτά Ουρανίων Σφαιρών με τους προφήτες των εβραίων, ταξινόμησε τα 28 γράμματα σύμφωνα με την Ελληνική Διδαχή αλλά αφήνοντας περιθώριο τοποθέτησης ισχυρών στοιχείων της θρησκείας του Ισλάμ. Βέβαια, από τις μέχρι τώρα μελέτες μου, δεν βρήκα καμία σημείωση του σεβάσμιου Ιμπν Αραμπί αναφορικά στα 114 κεφάλαια του Αγίου Κοράν, ούτε στο ρόλο του Αλέξανδρου στη θρησκεία του Ισλάμ. Γιατί θα πρέπει κάθε ένας που ενδιαφέρεται για τούτη την θεσπέσια αραβική Τέχνη, να γνωρίζει πως το Άγιο Κοράν είναι δομημένο σε ελληνικό αριθμό, στον αριθμό 19, του Μέτωνα και πως ο Αλέξανδρος είναι προφήτης στην αγαπημένη θρησκεία του Ισλάμ.
Οι Σούφι συμφωνούν με την κοσμοθεωρεία των Ελλήνων, πως ο Θεός είναι μέσα σε έναν περιττό (μονό) αριθμό. Αυτό είναι το Κοσμικό Αυγό. Γνωρίζουν πως οι Έλληνες εφαρμόζουν τον όρο «Θεός» σε κάθε ειδική αίσθηση της Πρώτης Αιτίας, στους Αγγέλους, στις ψυχές κλπ.
Συμφωνούν ακόμα με τον Πρόκλο, ο οποίος λέει πως η ψυχή είχε πάντα ύπαρξη και όταν αποχωρίζεται από το σώμα, ανήκει στο βασίλειο των πνευμάτων. Το ίδιο ακριβώς δόγμα ομολογείται από τους Σούφι που διδάσκουν πως αυτός ο κόσμος είναι μια ψυχή που κοιμάται και ο άλλος κόσμος μια αφυπνισμένη ψυχή και που την ίδια ώρα αναγνωρίζουν και οι δύο, πως ο Θεός ενυπάρχει, στον Ουρανό (ασάμαα - سماء), στην Έδρα (αλάρς - عرش) και το Θρόνο του (αλκούρσι - كرسي), ως μνημονεύεται στο Άγιο Κοράν. Υπάρχουν και κάποιοι Σούφι που παραδέχονται πως ο Θεός ενυπάρχει σε όλον τον κόσμο, στα ζώα, τα δέντρα, στον άψυχο κόσμο που τον αποκαλούν Παγκόσμια Παρουσία.
Στους χρόνους του Ίμν Σίνα αναπτύχθηκε πολύ η Ιερή Γεωμετρία. Πολλές πνευματικές και θαυμαστές έννοιες αντιπροσωπεύονται στα γεωμετρικά μαγικά σχέδια. Αυτά τα σχέδια δηλώνουν σαφέστατα πως η «Γεωμετρία είναι η αποκάλυψη του Θεού». Η μαγική τέχνη μετασχημάτισε την γεωμετρία σε μια σημαντική μορφή: ο κύκλος είναι το σύμβολο του Έβδομου Ουρανού και το ορθογώνιο το σύμβολο της Γης. Τα σχήματα που προέρχονται από κανονικά εγγεγραμμένα πολύπλευρα, του έξι, του οκτώ, του δέκα κλπ, στις μαγικές χρήσεις τους, είναι μια θεμελιώδης  δοξασία στην αραβική μαγεία.


Στα μετέπειτα χρόνια, γύρω στα 1600μΧ, ο Άχμεντ Αλ Μπούνι συνέγραψε μια πλήρη παρουσίαση της αραβικής μαγείας, συμπεριλαμβανομένων και αυτών των διοσημειών και στοιχείων αστρομαγείας. Το έργο του θεωρείται από τα πιο σπουδαία. Λέγεται, πως ο ίδιος είναι ο συγγραφέας του περίφημου βιβλίου Πικατρίξ, πλην όμως, σε αυτό το βιβλίο αναφέρονται τέσσερις διαφορετικές θεωρίες και μάλλον είναι διαφόρων συγγραφέων και όχι ενός.
Με το έργο του κλείνει ο κύκλος των Μεγάλων Μάγων, συσσωρεύοντας ένα αρκετά μεγάλο έργο με θεϊκά στοιχεία όπως οι επικλήσεις, οι μαγικές συμφωνίες των αστέρων, τα μαγικά γράμματα, οι αστρονομικές και αστρολογικές οδηγίες, οι χρήσεις αρχαίων κανόνων και άλλα.
Αυτή η Τέχνη σήμερα, έχει εμπλουτιστεί με αραβικά κείμενα χρήσης των Ψαλμών του Δαυίδ, με τυπικά εκλαϊκευμένης Κοπτικής μαγείας που κατάγεται από την Αρχαία Αίγυπτο και την πρόσφατη Περσική που έχει ενώσει την Αραβική Θεουργία με την Ελληνική θεωρία της μαγείας των γραμμάτων. Ορισμένα σημεία, όπως ορίζουν οι κανόνες της Διδαχής παρέμειναν στον προφορικό Λόγο, αν και η ποικιλία των κωδίκων είναι τόσο μεγάλη, που δίνει αναμφισβήτητα μια αρκετά καλή εικόνα της λειτουργίας της Τέχνης.

Τ στι κσμος;
κατληπτος περιοχ, θεωρητικν κατασκεασμα, σνοπτον
ψωμα, ατογννητον θερημα, πολυχρακτον μρφωμα, αἰώνιον
διακρτημα, αθρ θρεπτικς, πλανς κκλευμα, λου φς, μρα,
στρα, σκτος, νξ, γ, ἀήρ, δωρ.
ΣΕΚΟΥΝΔΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ
 








Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Followers!!

Αναγνώστες